Pretražite našu bazu najčešćih pitanja i odgovora ili nam se obratite za pomoć
Uputstvo
Pomoć
Kako da se registrujem?
Drago nam je da ste nam se pridružili! Možete da se registrujete kao korisnik platforme charge&GO ovde tako što ćete nam pružiti osnovne informacije o sebi.
U kom roku stiže RFID kartica?
Ako ste naručili RFID karticu, biće vam isporučena preko kurirske službe na adresu koju ste naveli u vašem korisničkom nalogu. Štampa i isporuka kartica obavlja se na nedeljnoj bazi tako da bi kartice u svakom slučaju trebalo da stignu u roku od 2 nedelje od naručivanja.
Dok čekate da dobijete vaše RFID kartice, možete koristiti mobilnu aplikaciju da biste napunili svoje vozilo. Poslali smo vam podatke za pristup nakon što ste se registrovali. Kad dobijete RFID kartice, možete ih odmah koristiti jer su već povezane sa vašim korisničkim nalogom.
Izveštaj o izvršenom plaćanju dobićete u vidu e-mail-a u obliku fiskalnog računa, a uvek možete i pogledati istoriju punjenja na vašem korisničkom portalu.
Kako da otkažem nalog?
Žao nam je što nas napuštate.
Ukoliko želite da otkažete nalog, molim vas da kontaktirate naš tim na podrska@chargego.rs
Kako da promenim platnu karticu na nalogu?
Možete da promenite podatke za plaćanje na korisničkom portalu. Kad se prijavite, otvorite odeljak Informacije o nalogu i odaberite polje pod nazivom Promeni platnu karticu.
Ako niste uneli platnu karticu na vaš nalog, dugme „Dodajte platnu karticu“ će se odmah prikazati. Bićete usmereni na portal za plaćanje da biste bezbedno dodali vašu karticu.
Kako da dodam sredstva na moj pripejd nalog?
Stanje na vašeg nalogu se automatski dopunjuje kada preostali iznos bude manji od 1.000 RSD. Kada započnete sesiju punjenja sa stanjem na nalogu manjim od 1.000 RSD, dopuna u visini od 3.000 RSD prebacuje se sa vaše platne kartice na vaš korisnički nalog. Imajte u vidu da je neophodno da na vašem nalogu mora da bude unesena važeća platna kartica kako bi dopuna stanja mogla da se obavi.
Možete i sami da prebacite sredstva na vaš nalog pomoću vašeg naloga. Prijavite se na korisnički portal pomoću pristupnih podataka i idite na informacije o nalogu. Pristupite polju Dodaj sredstva na svoj nalog i jednostavno odaberite iznos i izvršite prenos sredstava sa vaše platne kartice na vaš nalog.
Koja je razlika između AC i DC struje?
AC i DC su skraćenice koje se odnose na vrste struje. AC (Alternating Current) je oznaka za naizmeničnu struju dok je DC (Direct Current) oznaka za jednosmernu. Baterije, uključujući i one u električnim vozilima, čuvaju DC struju.
Čemu služe različiti priključci?
Šuko se koristi za male aparate i predstavlja odgovarajuće rešenje za povremeno punjenje električnih vozila. Ne preporučuje se duža upotreba šuka priključka. Punjenje sa šuko priključkom odlikuje veoma mala snaga.
Tip2 predstavlja evropski standard punjenja i kao takav, najčešći je priključak u Evropskoj uniji. On se koristi za AC punjenje, uobičajeno u situacijama kada je vaše vozilo parkirano tokom nekoliko sati u tržnim centrima, na radnim mestima i stambenim kompleksima. Punjenje sa priključkom Tip2 ima veću snagu od punjenja na klasičnu utičnicu u zidu, ali izlazna snaga zavisi od mogućnosti punjenja vašeg vozila.
CCS je evropski standard za brzo punjenje. Priključak CCS daje snagu kroz jednosmernu struju (DC) što znači da je snaga punjenja značajno veća. CCS priključci se uglavnom mogu naći duž autoputa gde se vodi računa o tome da pauze radi punjenja budu što kraće da ne bi ometale nastavak putovanja.
CHAdeMO je japanski standard za brzo punjenje. Brzi punjači su mahom opremljeni priključcima CHAdeMO i CCS kako bi se omogućila što veća kompatibilnost.
Šta je RFID kartica i čemu služi?
RFID (radio frequency identification) predstavlja tag koji se može koristiti da se identifikujete na mestima za punjenje električnih vozila. Jedinstvena RFID kartica je povezana sa vašim nalogom i na punjačkom mestu ona vam omogućava da započnete ili zaustavite punjenje bez korišćenja mobilne aplikacije ili veb platforme.
Kako mogu da dobijem RFID karticu?
RFID karticu je moguće poručiti prilikom same registracije, gde je potrebno samo označiti polje za poručivanje taga ili naknadno kada pristupite vašem nalogu i odaberete polje Naruči RFID karticu.
Kako da punim vozilo bez registrovanja?
Ukoliko vam je potrebno da samo jednokratno napunite svoje električno vozilo i ne želite da se registrujete na platformu charge&GO, možete da koristite mogućnost jednokratnog plaćanja pomoću platne kartice da biste započeli punjenje. Dovoljno je da pristupite odabranom punjaču u našoj mreži i da otvorite stranicu client.chargego.rs Upišite ID broj punjača ili skenirajte QR kod i pratite uputstva na vašem ekranu.
Molim vas da imate u vidu da u okviru opcije jednokratnog plaćanja cene punjenja mogu da se razlikuju od one koju imaju registrovani korisnici, a mogući su i dodatni troškovi.
Da li sam bezbedan?
Mi se trudimo da obezbedimo pouzdanu i bezbednu uslugu, a sistem upravljanja bezbednošću informacija na platformi charge&GO poseduje ISO27001 sertifikat. Neprestano unapređujemo sistem i vodimo računa o tome da definisanim procesom upravljanja rizikom bude osigurana naša bezbednost. Obaveza vlasnika je da se posveti rešavanju uočenih rizika.
Više informacija o bezbednosti možete pronaći ovde.
Kako se vrši obrada mojih uplata?
Podaci o svim vašim plaćanjima čuvaju se na serverima odobrenog PSR provajdera za plaćanja Payment Highway. Charge&GO neće moći da vidi vaše poverljive informacije već samo anonimne tokene za obradu plaćanja.
Da li punjenje sa charge&GO uključuje i troškove parkinga?
Nažalost, ne. Trenutno usluge punjenja sa charge&GO ne uključuju troškove parkinga, osim ukoliko nije posebno naznačeno. Korisnici moraju da vode računa o obavezi plaćanja parkinga na datoj lokaciji prema cenovniku lokalnog parking servisa.
Šta mi omogućava aplikacija charge&GO?
Pomoću aplikacije charge&GO možete da započnete i zaustavite sesiju punjenja, pratite proces punjenja koje je u toku, pregledate vreme i mesto prethodnih sesija punjenja, kao i da upravljate vašim nalogom. Aplikaciju neprestano poboljšavamo i nove mogućnosti se često dodaju da biste imali odličnu uslugu tokom punjenja vašeg električnog vozila! Stoga ne zaboravite da omogućite automatsko ažuriranje kako biste obezbedili da aplikacija radi u najnovijoj verziji koja je dostupna.
Aplikaciju charge&GO za Android možete preuzeti sa Play Store, dok za će za iOS korisnike aplikacija biti dostupna vrlo brzo.
Kako funkcioniše pripejd nalog?
Korisnički nalog na platformi Charge&GO u pripejd opciji podrazumeva da se tokom registracije početna naknada u iznosu od 3.000 RSD dodaje sa vaše platne kartice na vaš korisnički nalog. Trošak za svaku sesiju punjenja se oduzima od ovog iznosa na vašem nalogu, što znači nikakva zasebna plaćanja neće biti izvršena sa vaše platne kartice za pojedinačne sesije punjenja.
Kad god stanje na vašem nalogu padne ispod 1.000 RSD, dopuna u visini od 3.000 RSD uplaćuje se sa vaše platne kartice na vaš nalog. Zahvaljujuči ovome ne morate pratiti stanje na vašem nalogu i uvek ćete imati dovoljno sredstava za punjenje vašeg vozila.
Kome mogu da uputim predlog za poboljšanje usluga na platformi charge&GO?
Da li imate neku sjajnu ideju ili predlog kako da poboljšamo usluge u sistemu charge&GO? Molimo vas da popunite obrazac na našem sajtu.
Sve ideje i predlozi, upućeni na ovaj način, biće prosleđeni nadležnom sektoru u našoj kompaniji gde će biti uzeti u obzir tokom razvoja usluga.
Biće nam drago da čujemo šta imate da nam kažete!
Gde mogu da vidim pregled o obavljenim sesijama punjenja?
Pregled o obavljenim sesijama punjenja možete pronaći na vašem nalogu u delu Istorija punjenja.
Da li mogu da koristim punjače na stanicama u inostranstvu?
Usluge punjenja na platformi charge&GO mogu da se koriste širom sveta. Jednostavno priključite vozilo i započnite punjenje. Mi nudimo svoje usluge u brojnim zemljama i vi možete da koristite bilo koji punjač koji pronađete preko naše mape punjača.
Šta se događa kad je moj auto napunjen, ali je i dalje povezan sa punjačem i blokira drugima pristup?
Kad je baterija u vozilu puna, dotok struje se automatski zaustavlja da bi se sprečio rizik od oštećenja baterije u vašem vozilu.
Molimo vas da obratite pažnju na to da, u zavisnosti od cenovnog modela za određeni punjač, postoji mogućnost dodatnih troškova po minuti ili satu. Ova informacija je prikazana na ekranu pre nego što započnete sesiju punjenja.
Da li mi je potrebna RFID kartica da bih punio vozilo?
Ne, nije vam potrebna. Na svim punjačkim mestima možete takođe puniti vozilo pomoću mobilne aplikacije. Ona vam omogućava i da vidite status punjača, informacije o vašoj sesiji punjenja i mnogo drugih podataka.
Šta znači zahtev za potvrdu imejl adrese?
Nakon registracije, svi korisnici dobijaju zahtev da potvrde imejl adrese koje su prijavili da bi verifikovali svoj nalog. Servis Charge&GO automatski šalje link na vašu imejl adresu a vi morate da otvorite link da biste nastavili postupak verifikacije. Korisnici moraju ovo da obave u roku od sedam (7) dana ili će sistem charge&GO automatski blokirati nalog. Da biste ga odblokirali, morate da se obratite našem korisničkom centru slanjem imejla na podrska@chargego.rs.
Kako da dodam PIB na račun za punjenje?
Ukoliko ste pri registraciji uneli podatke kompanijske platne kartice i potreban vam je PIB kako biste opravdali račune, pre nego što započnete prvo punjenje, potrebno je da nas kontaktirate kako bismo vam na nalog dodali PIB vaše kompanije.
Da li mogu da koristim Charge&GO usluge kao pravno lice?
Naravno. Kao pravna lica korišćenje naših usluga i fakturisanje svih obavljenih punjenja na kraju meseca moguće je potpisivanjem Postpaid ugovora.
Ukoliko ste zainteresovani za ovaj vid saradnje ili želite više informacija o ovome, pišite nam na imejl podrska@chargego.rs ili nas pozovite na brojeve telefona +381 11 715 85 99 i +381 66 803 1 700
Kada treba da pozovem korisnički centar?
Preporučujemo vam da pozovete dežurnu liniju u korisničkom centru samo u slučaju da imate problem sa punjenjem na licu mesta. Na ovaj način možemo pružiti korisnicima neophodnu pomoć bez čekanja kako bi mogli da nesmetano nastave putovanje.
U svim ostalim slučajevima, pišite nam putem imejla podrska@chargego.rs.
Hitna pomoć na punjačkom mestu
Kad vam je neophodna pomoć na samom punjačkom mestu, molimo vas da prvo proverite da li se odgovor na vaše pitanje nalazi u odeljcima Uputstvo i Pomoć. Ukoliko tu ne pronađete rešenje, slobodno se obratite korisničkom centru (informacije u nastavku).
Ovo su uobičajena i efikasna rešenja za najčešće probleme:
- Ne možete da započnete punjenje? – Ukoliko ste sigurni u to da imate prava da koristite punjač i da su vaši podaci za plaćanje ispravni, proverite kako je kabl priključen ili sačekajte malo pa ponovo pokušajte da započnete punjenje budući da to uglavnom otklanja problem. Ponavljanjem ovog postupka omogućava se uspostavljanje nove veze između punjača i naše platforme.
- Ne možete da zaustavite punjenje? – Kao i u prethodnom slučaju, najbolje bi bilo da ponovite postupak. Pokušajte da zaustavite punjenje i pomoću RFID kartice i putem aplikacije. Sačekajte malo kako bi se punjač ponovo povezao sa našom platformom.
- Ne možete da isključite kabl? – Trebalo bi da uvek možete da isključite kabl. U zavisnosti od modela vozila, postoji dugme ili ručica za otvaranje utičnice. Takođe, naizmeničnim pritiskom za otključavanje i zaključavanje centralne brave na vozilu možete osloboditi kabl. Ovim se ujedno oslobađa kabl sa utičnice punjača. Ako je kabl vaš a i dalje ne možete da ga isključite sa punjača, molimo vas da se obratite našem korisničkom centru.
- Ne možete da pridjete punjaču? – Ukoliko želite da napunite vaše vozilo i pristupite punjaču van radnog vremena objekta na kome se nalazi punjač, obavestite obezbedjenje ili radnika održavanja koji se nalazi na lokaciji da želite da koristite punjač kako bi vam dozvolili pristup .
Korisnički centar za vozače električnih vozila:
Radnim danima od 8 do 23h
+381 11 715 85 99
+ 381 66 803 1 700
podrska@chargego.rs
Zašto se moj automobil puni sporije od maksimalne brzine?
Tokom punjenja, električno vozilo i punjač su u stalnoj međusobnoj komunikaciji koja se odnosi na to koliko energije može biti isporučeno. Brzina punjenja zavisi od mnogih faktora i u brojnim slučajevima ne može se postići da maksimalna snaga punjača bude konstantna.
Sledeće stvari utiču na snagu punjenja:
- Stanje baterije
- Ugrađeni konvertor napona u vozilu
- Stanje električne mreže
- Balansiranje opterećenja na punjačkom mestu
- Temperatura
Šta da radim ako je kabl zaglavljen?
U retkim slučajevima kabl za punjenje može da se zaglavi u utičnici punjača. To se može dogoditi zbog kvara punjača ili prekida veze. Ako se to dogodi, nemojte paničiti i prvo pokušajte da zaustavite sesiju punjenja putem mobilne aplikacije, RFID kartice ili veb stranice za jednokratno plaćanje. Ako ovo ne pomogne, pokušajte ponovo da isključite i priključite kabl na vozilo. Pažljivo pokušajte da izvadite kabl iz utičnice; neki proizođači punjača imaju prilično uske utičnice na svojim uređajima.
Ako nijedno od gore navedenih rešenja ne pomogne, kontaktirajte našu korisničku podršku i mi ćemo preuzeti stvar u ruke.
Neki automobil je blokirao stanicu za punjenje. Gde mogu to da prijavim?
Stanice za punjenje su rezervisane za punjenje električnih vozila, a korišćenje stanice za punjenje kao parking mesta je zabranjeno. Molimo vas da kontaktirate lokalni Parking servis zbog pogrešno parkiranog vozila. Lokalni Parking servis ima uputstva kako da postupi u toj situaciji.
Ne mogu da započnem sesiju punjenja. Šta da radim?
Postoji nekoliko razloga zašto ne možete da započnete sesiju punjenja. Uzmite u obzir ovo pre nego što prijavite problem korisničkom centru:
Proverite da li je kabl pravilno priključen na stanicu za punjenje i vozilo. Ponekad problem može biti rešen ako ponovo priključite kabl.
Ako koristite RFID karticu, pokušajte ponovo da se autorizujete na stanici za punjenje.
Ako koristite mobilnu aplikaciju, pokušajte da zatvorite aplikaciju i da ponovo pokrenete sesiju punjenja.
Proverite stanje na vašem korisničkom nalogu.
Neki punjači su samo za privatnu upotrebu i potrebno je posebno odobrenje vlasnika mesta za punjenje. Ako mislite da bi trebalo da imate pristup punjaču, kontaktirajte vlasnika ili upravnika stanice. Punjač često pripada kompaniji ili vlasniku objekta na kome je instaliran.
Neki punjači mogu biti privremeno nedostupni i potreban im je servis. Pokušajte ponovo kasnije kada punjač bude u funkciji.
Punjač (npr. displej) je pokvaren. Gde mogu ovo da prijavim?
Ako primetite da je punjač pokvaren tako da bi na bilo koji način da ugrozi druge ljude, molimo vas da kontaktirate naš korisnički centar putem telefona ili popunjavanjem obrasca. Pokušajte da budete veoma precizni kada izveštavate o problemu i naš korisnički centar će obavestiti osobe zadužene za održavanje punjača.
Zaboravio/zaboravila sam lozinku
Ne brinite – u bilo kom trenutku možete da resetujete lozinku na ekranu za prijavljivanje na aplikaciju. Nakon popunjavanja imejl adrese, kliknite na opciju za zaboravljenu lozinku. Ako imejl za restartovanje lozinke ne stigne u roku od nekoliko minuta, proverite folder sa neželjenom poštom.
Ako dođe do problema sa resetovanjem lozinke, kontaktirajte našu korisničku podršku.
Gde mogu da vidim cenu punjenja?
Aktuelne informacije o cenama punjačkih mesta su uvek dostupne putem platforme charge&GO. Cena prikazana u trenutku pokretanja punjenja koristiće se za sesiju punjenja, pa iako se cena promeni tokom sesije punjenja, primenjuje se cena koju vidite.
Imajte na umu da se cene mogu razlikovati ako koristite opciju jednokratnog plaćanja. Cene su uvek prikazane pre nego što započnete sesiju punjenja.
Naručivanje RFID kartice
Možete naručiti RFID karticu prilikom registracije ili kasnije putem korisničkog portala. Ako ste novi korisnik, samo označite „Želim da naručim RFID karticu” pri registraciji i ona će biti naručena kada se otvori nalog.
Ako već imate nalog, idite na Informacije o nalogu i odaberite polje „Naruči RFID karticu“ i vaša porudžbina će biti prosledjena našem timu.
Za dostavu RFID kartica potrebno je do 2 nedelje, u zavisnosti od vremena kada ste ih naručili. RFID kartice će biti isporučene kurirskom službom na adresu koju ste naveli pri registraciji.
Ne mogu da pronađem punjač prema koordinatama u aplikaciji
Ako ne možete da pronađete punjač prema koordinatama u aplikaciji, kontaktirajte naš korisnički centar putem telefona. Koordinate punjača mogu biti pogrešne ili je punjač namenjen samo za privatnu upotrebu.
Greška na mreži pri odabiru punjača
Ako naiđete na znak o mogućoj grešci na mreži prilikom odabira punjača, verovatno je reč o punjačkom mestu čiji je status nedavno promenjen iz javnog u privatno. Aplikacija često ažurira podatke, ali može da se desi da u keš memoriji uređaja ostanu stare informacije o lokaciji.
Ako se greška na mreži i dalje javlja, kontaktirajte nas.
Lokacija mesta za punjenje je pogrešna
Ako pronađete stanicu koja je netačno označena na mapi, možete to prijaviti našoj podršci bilo putem aplikacije ili putem kontakt obrasca.
Zašto se cena punjenja razlikuje na pojedinim lokacijama?
U mrežu punjača charge&GO ulazi veliki broj vlasnika punjačkih mesta koji rade nezavisno. To znači samostalno određuju cene punjenja za svako punjačko mesto.
Postoji li mogućnost punjenja bez otvaranja pripejd naloga?
Da – možete koristiti sva charge&GO javna mesta za punjenje kao jednokratni korisnik i platiti direktno svojom platnom karticom.
Postoje dva načina punjenja sa jednokratnim plaćanjem. Možete direktno da odete na našu veb platformu na adresi: client.chargego.rs i pronađite stanicu za punjenje pomoću identifikacionog broja punjača sa nalepnice. Nakon izbora stanice za punjenje, tražiće vam da date podatke o vašoj platnoj kartici, nakon čega će započeti postupak punjenja. Imajte na umu da za zaustavljanje sesije punjenja, morate koristiti isti uređaj koji je korišćen za pokretanje sesije.
Jednokratnom plaćanju možete pristupitu i putem skeniranja QR koda koji se nalazi na samom punjaču. Skeniranje koda će vas odvesti na stranicu za unošenje platne kartice, nakon čega ćete moći da započnete sesiju.
Kako da stupite u kontakt
Možete se obratiti našoj podršci za pomoć na više načina. Dežurna linija vam stoji na raspolaganju u slučaju hitnih pitanja vezanih za punjenje na licu mesta.
Korisnički centar za vozače električnih vozila:
Radnim danima od 8 do 23h
+381 11 715 85 99
+ 381 66 803 1 700
podrska@chargego.rs
Potrebna mi je potvrda o uplati. Kako mogu da je dobijem?
Sve potvrde o uplatama sa vaše platne kartice se šalju imejlom odmah nakon uplate. Ukoliko ne možete da pronadjete imejl, proverite folder sa nepoželjnom poštom.
Ne mogu da potvrdim svoju imejl adresu. Šta da radim?
Odmah nakon registracije, sistem charge&GO vam šalje link za verifikaciju imejl adrese. Ponekad imejl provajder automatski filtrira imejlove i oni se mogu naći u pogrešnom folderu bez očiglednog razloga. Molimo vas proverite folder sa neželjenom poštom. Ukoliko imate link za verifikaciju, ali taj link ne funkcioniše, otvorite taj link u drugom internet pretraživaču. Naša aplikacija ne podržava pretraživače Internet Eksplorer i Edž i otvaranje aplikacije u ovim pretraživačima može izazvati probleme. Ako ništa od gore navedenog ne uspe, ne brinite, možemo nas pozvati kako bismo vam mi verifikovali vaš nalog ručno.
Previše mi je naplaćeno. Kako mogu da dobijem povraćaj novca?
Moguće je, ali vrlo retko, da se pogrešno izračuna cena sesije punjenja. Ovo se obično desi zbog netačnih podataka primljenih sa mesta za punjenje zbog neispravosti uređaja.
Ako do toga dođe i pogrešno vam je naplaćeno, kontaktirajte charge&GO podršku, a naš tim će vam pomoći u ispravljanju podataka o sesiji punjenja.
Gde mogu da nađem aplikaciju charge&GO?
Aplikaciju za Android korisnike možete pronaći na Google Play prodavnici dok je iOS aplikacija dostupna putem Charge&GO web platforme https://client.chargego.rs/.
Kako da napunim svoj automobil?
Punjenje vašeg automobila je lako.
Autorizujte se putem charge&GO mobilne aplikacije, RFID kartice ili jednokratnog plaćanja.
Priključite kabl na vaš automobil kada je to i naznačeno u aplikaciji.
Kada započne sesija punjenja, mi preuzimamo zadatak da vaše vozilo bude spremno za polazak.
Sesiju punjenja možete zaustaviti putem mobilne aplikacije, RFID kartice ili onlajn panela za jednokratno plaćanje. Upotrebite istu opciju koja je korišćena za početak sesije.
Zašto račun u aplikaciji prikazuje 0 minuta i 0 € nakon sesije punjenja u romingu?
U zavisnosti od konfiguracije i podešavanja punjača, dešava se da je za ažuriranje podataka sa pojedinih stanica u romingu može da potraje i do 15 minuta. Budite strpljivi i sačekajte da aplikacija ažurira informacije. Takođe, informacije o sesijama punjenja se uvek mogu naći na korisničkom portalu nakon punjenja.