Podrška
Imate pitanje? Pronađite odgovor na ovoj stranici
Kako da se registrujem?
Drago nam je da ste nam se pridružili! Možete da se registrujete kao korisnik platforme Charge&GO ovde tako što ćete nam pružiti osnovne informacije o sebi.
Kako funkcioniše pripejd nalog?
Korisnički nalog na platformi Charge&GO u pripejd opciji podrazumeva da se tokom registracije početna sredstva u iznosu od 3.000 RSD dodaju sa vaše platne kartice na vaš korisnički nalog. Trošak za svaku sesiju punjenja se oduzima od ovog iznosa (balansa) na vašem nalogu, što znači da nikakva zasebna plaćanja neće biti izvršena sa vaše platne kartice za pojedinačne sesije punjenja.
Kad god stanje na vašem nalogu padne ispod 400 RSD, dopuna u visini od 3.000 RSD uplaćuje se sa vaše platne kartice na vaš balans na nalogu. Zahvaljujuči ovome ne morate pratiti stanje na vašem nalogu i uvek ćete moći da započnete sesiju punjenja jer ćete imati dovoljno sredstava za punjenje vašeg vozila.
Šta znači zahtev za potvrdu imejl adrese?
Nakon registracije, svi korisnici dobijaju zahtev da potvrde imejl adresu koju su prijavili da bi verifikovali svoj nalog. Charge&GO servis automatski šalje link na vašu imejl adresu a vi morate da pristupite vašem imejl sadučetu i otvorite link da biste nastavili postupak verifikacije.
Ukoliko verifikacioni imejl nije stigao, proverite da li ste tačno uneli vašu imejl adresu pri registraciji jer su slovne greške vrlo čest slučaj ili proverite junk i spam folder sandučeta.
Šta mi omogućava aplikacija Charge&GO?
Pomoću aplikacije Charge&GO možete da započnete i zaustavite sesiju punjenja, pratite progres punjenja, pregledate istoriju svih sesija punjenja i plaćanja, kao i da upravljate vašim nalogom. Aplikaciju neprestano poboljšavamo i nove mogućnosti se često dodaju da biste imali odličnu uslugu tokom punjenja vašeg električnog vozila! Stoga ne zaboravite da omogućite automatsko ažuriranje kako biste obezbedili da aplikacija radi u najnovijoj verziji koja je dostupna.
Aplikaciju Charge&GO za Android možete preuzeti sa Play Store prodavnice, dok aplikaciju za iOS korisnike možete pronaći na Apple Store.
Koja je razlika između AC i DC struje?
AC i DC su skraćenice koje se odnose na vrste struje.
AC (Alternating Current) je oznaka za naizmeničnu struju dok je DC (Direct Current) oznaka za jednosmernu. Kod električnih automobila, AC struja (sporo punjenje) je prikladna za svakodnevnu upotrebu, dok se DC struja (brzo punjenje) često koristi za brzo punjenje na putu. Važno je napomenuti da kapacitet baterije u vozilu igra ključnu ulogu u tome koju struju vaš automobil može primiti i koliko se brzo vaše vozilo može napuniti.
Čemu služe različiti priključci?
Šuko (Shuko) priključak se koristi za male aparate i predstavlja odgovarajuće rešenje za povremeno punjenje električnih vozila. Ne preporučuje se duža upotreba šuko priključka. Punjenje sa ovim priključkom odlikuje veoma mala snaga.
Tip2 (Type2) priključak predstavlja evropski standard punjenja i kao takav, najčešći je priključak u Evropskoj uniji. On se koristi za AC punjenje, uobičajeno u situacijama kada je vaše vozilo parkirano tokom nekoliko sati u tržnim centrima, na radnim mestima i stambenim kompleksima. Punjenje sa priključkom Tip2 ima veću snagu od punjenja na klasičnu utičnicu u zidu, ali izlazna snaga takodje zavisi od kapaciteta baterije vašeg vozila.
CHAdeMO je japanski standard priključka za DC (brzo) punjenje. Kako je ovaj priključak nešto ređe rasprostranjen u Evropi savetujemo da uvek proverite njegovu dostupnost.
CCS je evropski standard priključka za brzo punjenje. Priključak CCS daje snagu kroz jednosmernu struju (DC) što znači da je snaga punjenja značajno veća. CCS priključci se uglavnom mogu naći duž autoputa na benzinskim stanicama gde se vodi računa o tome da pauze radi punjenja budu što kraće kako ne bi ometale nastavak putovanja.
Brzi punjači su mahom opremljeni priključcima CHAdeMO i CCS kako bi se omogućila što veća kompatibilnost.
Šta je RFID kartica i čemu služi?
RFID (radio frequency identification) predstavlja tag koji se može koristiti da se identifikujete na mestima za punjenje električnih vozila. Jedinstvena RFID kartica je povezana sa vašim nalogom i na punjačkom mestu vam omogućava da započnete ili zaustavite punjenje bez korišćenja mobilne aplikacije.
Da li mi je potrebna RFID kartica da bih punio vozilo?
Ne, nije vam potrebna ona jednostavno ubrzava proces autorizacije na punjaču. Na svim punjačkim mestima možete puniti vozilo pomoću mobilne aplikacije ili RFID kartice ukoliko je posedujete.
Kako mogu da dobijem RFID karticu?
RFID karticu je moguće poručiti prilikom same registracije, gde je potrebno samo označiti polje za poručivanje taga ili naknadno kada pristupite vašem nalogu i odaberete polje Naruči RFID karticu.
U kom roku stiže RFID kartica?
Ako ste naručili RFID karticu, biće vam isporučena preko kurirske službe na adresu koju ste naveli u vašem korisničkom nalogu, stoga je vrlo bitno da adresa koju ste naveli bude precizna. Rok za isporuku kartica u Srbiji je 2-3 radna dana, dok je za inostranstvo 7-10 dana.
Dok čekate RFID karticu svakako možete koristiti mobilnu aplikaciju da biste napunili svoje vozilo. Kada dobijete RFID karticu, možete je odmah koristiti jer je već povezana sa vašim korisničkim nalogom.
Ukoliko postoji druga adresa koja vam odgovara za dostavu kartice, molimo vas obavestite nas putem imejla podrska@chargego.rs.
Kako da dodam sredstva na moj pripejd nalog?
Stanje na vašeg nalogu se automatski dopunjuje kada balans bude manji od 400 RSD. Kada započnete sesiju punjenja sa stanjem na nalogu manjim od 400 RSD, dopuna u visini od 3.000 RSD prebacuje se sa vaše platne kartice na vaš korisnički nalog. Imajte u vidu da je neophodno da na vašem nalogu mora da bude unesena važeća platna kartica kako bi dopuna balansa mogla da se obavi.
Možete i sami da dodate sredstva na vaš balans pomoću vašeg naloga. Kada pristupite vašem nalogu, odaberite polje Informacije o nalogu i kliknite na opciju Dodaj sredstva na svoj nalog. Jednostavno izvršite prenos sredstava sa vaše platne kartice na vaš nalog.
Kako da promenim platnu karticu na nalogu?
Promenu platne kartice možete da izvršite na vašem nalogu. Kad se prijavite, otvorite odeljak Informacije o nalogu i odaberite polje pod nazivom Promeni platnu karticu.
Ako niste uneli platnu karticu na vaš nalog, dugme „Dodajte platnu karticu“ će se odmah prikazati. Bićete usmereni na portal za plaćanje da biste bezbedno dodali vašu karticu.
Kako se vrši obrada mojih uplata?
Podaci o svim vašim plaćanjima čuvaju se na serverima odobrenog PSR provajdera za plaćanja Payment Highway. Charge&GO neće moći da vidi vaše poverljive informacije već samo anonimne tokene za obradu plaćanja.
Da li sam bezbedan?
Mi se trudimo da obezbedimo pouzdanu i bezbednu uslugu, a sistem upravljanja bezbednošću informacija na platformi Charge&GO poseduje ISO27001 sertifikat. Neprestano unapređujemo sistem i vodimo računa o tome da definisanim procesom upravljanja rizikom bude osigurana naša bezbednost. Obaveza vlasnika je da se posveti rešavanju uočenih rizika.
Kako da punim vozilo bez registrovanja?
Ukoliko vam je potrebno da samo jednokratno napunite svoje električno vozilo i ne želite da se registrujete na platformu Charge&GO, možete da koristite mogućnost jednokratnog plaćanja pomoću platne kartice da biste započeli punjenje. Dovoljno je da skrenirate QR kod iznad željenog priključka na samom punjaču i pratite uputstva na vašem ekranu.
Molimo vas da imate u vidu da u okviru opcije jednokratnog plaćanja cene punjenja mogu da se razlikuju od one koju imaju registrovani korisnici.
Gde mogu da vidim pregled o obavljenim sesijama punjenja?
Pregled o obavljenim sesijama punjenja možete pronaći na vašem nalogu u delu Istorija punjenja.
Da li mogu da koristim punjače na stanicama u inostranstvu?
Usluge punjenja na platformi charge&GO mogu da se koriste širom sveta. Da biste bili u mogućnosti da pristupite punjačima u roaming mreži potrebno je da nas obavestite o tome putem imejla podrska@chargego.rs kako bismo vam omogućili tu opciju. Mi nudimo svoje usluge u brojnim zemljama i vi možete da koristite bilo koji punjač koji pronađete putem naše mape punjača. Više o ovoj opciji možete pročitati u tački 10. Opštih Uslova za korišćenje Charge&GO platforme i mobilne aplikacije.
Kako da dodam PIB na račun za punjenje?
Ukoliko ste pri registraciji uneli podatke kompanijske platne kartice i potreban vam je PIB da biste opravdali račune, to možete učiniti putem vašeg naloga. Kliknite na Informacije o nalogu i odaberite opciju Upravljanje nalogom, dugme Izmeni će vas odvesti na polje unosa PIB-a vaše kompanije.
Da li mogu da koristim Charge&GO usluge kao pravno lice?
Naravno. Kao pravna lica korišćenje naših usluga i fakturisanje svih obavljenih punjenja na kraju meseca moguće je potpisivanjem Postpaid ugovora.
Ukoliko ste zainteresovani za ovaj vid saradnje ili želite više informacija o ovome, pišite nam na imejl podrska@chargego.rs ili nas pozovite na brojeve telefona +381 11 715 85 99 i +381 66 803 1 700
Kako da otkažem nalog?
Žao nam je što nas napuštate.
Ukoliko želite da otkažete nalog, pristupite odeljku Upravljanje nalogom i odaberite opciju Zahtevaj brisanje naloga. Kada primimo vaš zahtev, izvršićemo refundaciju preostalog balansa na vašem nalogu i nakon toga vam i zatvoriti nalog.
Kome mogu da uputim predlog za poboljšanje usluga na platformi charge&GO?
Da li imate neku sjajnu ideju ili predlog kako da poboljšamo usluge u sistemu charge&GO? Molimo vas da popunite Kontakt obrazac na našem sajtu.
Sve ideje i predlozi, upućeni na ovaj način, biće prosleđeni nadležnom sektoru u našoj kompaniji gde će biti uzeti u obzir tokom razvoja usluga.
Biće nam drago da čujemo šta imate da nam kažete!
Šta se događa kad je moj auto napunjen, ali je i dalje povezan sa punjačem i blokira drugima pristup?
Kad je baterija u vozilu puna, dotok struje se automatski zaustavlja kako bi se sprečio rizik od oštećenja baterije u vašem vozilu. Medjutim, napunjeno vozilo po završetku sesije je potrebno i pomeriti sa parking mesta kako bi drugi korisnici mogli da koriste usluge.
Imajte na umu da se zadržavanje parking mesta po završetku sesije, prvih 15 minuta dodatno ne naplaćuje, ali svaki minut zadržavanja parking mesta nakon isteka pomenutih 15 minuta se naplaćuje 5RSD po minutu. Molimo vas da budete odgovorni i pratite progres sesije putem aplikacije.
Više o ovoj naknadi možete pročitati u tački 9. (Idle fee) Opštih uslova korišćenja Charge&GO platforme i mobilne aplikacije.
Kada treba da pozovem korisnički centar?
Preporučujemo vam da pozovete dežurnu liniju u korisničkom centru samo u slučaju da imate problem sa punjenjem na licu mesta. Na ovaj način možemo pružiti korisnicima neophodnu pomoć bez čekanja kako bi mogli da nesmetano nastave putovanje.
U svim ostalim slučajevima, pišite nam putem imejla podrska@chargego.rs.
Hitna pomoć na punjačkom mestu
Kad vam je neophodna pomoć na samom punjačkom mestu, molimo vas da prvo proverite da li se odgovor na vaše pitanje nalazi na ovoj stranici. Ukoliko tu ne pronađete rešenje, slobodno se obratite korisničkom centru.
Ovo su uobičajena i efikasna rešenja za najčešće probleme:
Ne možete da započnete punjenje? – Ukoliko ste sigurni da ste ispratili sve korake po uputstvu, otkačite kabl i sačekajte malo pa ponovo pokušajte da započnete sesiju budući da to uglavnom otklanja problem. Ponavljanjem ovog postupka omogućava se uspostavljanje nove veze između punjača i naše platforme. Napominjemo da je kabl neophodno priključiti tek nakon uspešne autorizacije i kada je to obaveštenje na ekranu i naglašeno.
Ne možete da zaustavite punjenje? – Pokušajte da zaustavite punjenje i pomoću RFID kartice i putem aplikacije. Sačekajte malo kako bi se punjač ponovo povezao sa našom platformom. Ukoliko ovaj metod nije efektivan, slobodno nas pozovite i mi ćemo zaustaviti sesiju za vas.
Ne možete da isključite kabl? – Trebalo bi da uvek možete da isključite kabl. U zavisnosti od modela vozila, postoji dugme ili ručica za otpuštanje bravice koja drži kabl. Naizmeničnim pritiskom za otključavanje i zaključavanje centralne brave na vozilu možete osloboditi kabl. Ako je kabl vaš a i dalje ne možete da ga isključite sa punjača, molimo vas da se obratite našem korisničkom centru.
Ne možete da pridjete punjaču? – Ukoliko želite da napunite vaše vozilo i pristupite punjaču van radnog vremena objekta na kome se nalazi punjač, obavestite obezbedjenje ili radnika održavanja koji se nalazi na lokaciji da želite da koristite punjač kako bi vam dozvolili pristup.
Korisnički centar za vozače električnih vozila radnim danima 8-16h:
+381 11 715 85 99
Hitna pomoć na punjaču svakog dana 24/7
+ 381 66 803 1 700
Zašto se moj automobil puni sporije od maksimalne brzine?
Tokom punjenja, električno vozilo i punjač su u stalnoj međusobnoj komunikaciji koja se odnosi na to koliko energije može biti isporučeno. Brzina punjenja zavisi od mnogih faktora i u brojnim slučajevima ne može se postići da maksimalna snaga punjača bude konstantna.
Sledeće stvari utiču na snagu punjenja:
Trenutni kapacitet baterije
BMS (battery management system) vozila
Ugrađeni konvertor napona u vozilu
Stanje električne mreže
Balansiranje opterećenja na punjačkom mestu
Temperatura baterije
Spoljna temperatura
Neki automobil je blokirao stanicu za punjenje. Gde mogu to da prijavim?
Stanice za punjenje su rezervisane isključivo za punjenje električnih vozila, a korišćenje stanice za punjenje kao parking mesta je zabranjeno. Molimo vas da potražite radnika obezbedjenja na lokaciji, ili pozovete broj telefona označen na oglasnoj tabli (ukoliko postoji) kako bi prijavili problem.
Svakako, uvek možete pozvati naš korisnički centar kako bismo pokušali i mi da vam pomognemo.
Ne mogu da započnem sesiju punjenja. Šta da radim?
Postoji nekoliko razloga zašto ne možete da započnete sesiju punjenja. Uzmite u obzir ovo pre nego što prijavite problem korisničkom centru:
Redosled koraka prilikom autorizacije: potrebno je prikačiti kabl u vozilo nakon autorizacije putem aplikacije ili RFID kartice. Ukoliko je redosled koraka obrnut, potrebno je ponoviti proces.
Proverite balans na vašem korisničkom nalogu.
Proverite da li je kabl dobro priključen u vozilo. Ponekad problem može biti rešen ako ponovo ponovite proces i priključite kabl.
Ako koristite RFID karticu, pokušajte ponovo da se autorizujete na stanici za punjenje.
Ako koristite mobilnu aplikaciju, pokušajte da zatvorite aplikaciju i da ponovo pokrenete sesiju punjenja.
Neki punjači mogu biti privremeno nedostupni i potreban im je servis. Pratite dostupnost punjača putem mape i pokušajte ponovo kasnije kada punjač bude u funkciji ili posetite drugu najbližu lokaciju.
Punjač (npr. displej) je pokvaren. Gde mogu ovo da prijavim?
Ako primetite da je punjač pokvaren tako da bi na bilo koji način da ugrozi druge ljude, molimo vas da nam pišete na podrska@chargego.rs ili da nas kontaktirate putem korisničkog centra. Najbolje bi bilo ukoliko ste u mogućnosti da nam pošaljete u mejlu i slike sa lica mesta.
Zaboravio/zaboravila sam lozinku
Ne brinite – u bilo kom trenutku možete da resetujete lozinku na ekranu za prijavljivanje na aplikaciju. Nakon popunjavanja imejl adrese, kliknite na opciju za zaboravljenu lozinku. Ako imejl za restartovanje lozinke ne stigne u roku od nekoliko minuta, proverite folder sa neželjenom poštom.
Ako dođe do problema sa resetovanjem lozinke, kontaktirajte našu korisničku podršku.
Gde mogu da vidim cenu punjenja?
Aktuelne informacije o cenama punjačkih mesta su uvek dostupne putem platforme Charge&GO. Cena prikazana u trenutku pokretanja punjenja koristiće se za sesiju punjenja, pa iako se cena promeni tokom sesije punjenja, primenjuje se cena koju vidite.
Imajte na umu da se cene mogu razlikovati ako koristite opciju jednokratnog plaćanja. Cene su uvek prikazane pre nego što započnete sesiju punjenja.
Naručivanje RFID kartice
Možete naručiti RFID karticu prilikom registracije ili kasnije putem naloga. Ako ste novi korisnik, samo označite „Želim da naručim RFID karticu” pri registraciji i zahtev će biti prosledjen našem timu.
Ako već imate nalog, idite na Informacije o nalogu i odaberite polje „Naruči RFID karticu“ i vaša porudžbina će biti prosledjena našem timu.
RFID kartice će biti isporučene kurirskom službom na adresu koju ste naveli pri registraciji, zato je vrlo bitno da unesete preciznu adresu.
Ne mogu da pronađem punjač prema koordinatama u aplikaciji
Ako ne možete da pronađete punjač prema koordinatama u aplikaciji, kontaktirajte naš korisnički centar putem telefona. Koordinate punjača mogu biti pogrešne ili je punjač namenjen samo za privatnu upotrebu.
Lokacija mesta za punjenje je pogrešna
Ako pronađete stanicu koja je netačno označena na mapi, savetujemo da adresu željenog punjača, koja se nalazi pri samom kliku na željenu stanicu, unesete u vašu navigaciju i tako ispratite putanju na taj način.
Postoji li mogućnost punjenja bez otvaranja pripejd naloga?
Da – možete koristiti sva Charge&GO javna mesta za punjenje kao jednokratni korisnik i platiti direktno svojom platnom karticom.
Jednokratnom plaćanju pristupate putem skeniranja QR koda koji se nalazi na samom punjaču. Skeniranje koda će vas odvesti na stranicu za unošenje podataka platne kartice, nakon čega ćete moći da započnete sesiju.
Kako da stupite u kontakt
Možete se obratiti našoj podršci za pomoć na više načina. Dežurna linija vam stoji na raspolaganju u slučaju hitnih pitanja vezanih za punjenje na licu mesta.
Korisnički centar za vozače električnih vozila radnim danima 08-16h:
+381 11 715 85 99
Hitna pomoć na lokaciji svakog dana 24/7
+ 381 66 803 1 700
Potrebna mi je potvrda o uplati. Kako mogu da je dobijem?
Sve potvrde o uplatama sa vaše platne kartice se šalju imejlom odmah nakon uplate. Ukoliko ne možete da pronadjete imejl, proverite folder sa nepoželjnom poštom.
Ne mogu da potvrdim svoju imejl adresu. Šta da radim?
Odmah nakon registracije, sistem Charge&GO vam šalje link za verifikaciju imejl adrese. Ponekad imejl provajder automatski filtrira imejlove i oni se mogu naći u pogrešnom folderu bez očiglednog razloga. Molimo vas proverite folder sa neželjenom poštom. Ukoliko ne pronadjete mejl u pomenutom folderu pozovite nas kako bismo vam mi verifikovali nalog ručno.
Previše mi je naplaćeno. Kako mogu da dobijem povraćaj novca?
Moguće je, ali vrlo retko, da se pogrešno izračuna cena sesije punjenja. Ovo se obično desi zbog netačnih podataka primljenih sa mesta za punjenje zbog neispravosti uređaja.
Ako do toga dođe i pogrešno vam je naplaćeno, pišite nam na podrska@chargego.rs, a naš tim će detaljno istražiti vaš slučaj.
Gde mogu da nađem aplikaciju Charge&GO?
Aplikaciju za Android korisnike možete pronaći na Google Play prodavnici dok je iOS aplikacija dostupna putem App Store aplikacije.
Kako da napunim svoj automobil?
Punjenje vašeg automobila je lako.
Autorizujte se putem Charge&GO mobilne aplikacije, RFID kartice ili jednokratnog plaćanja.
Priključite kabl na vaš automobil kada je to i naznačeno u aplikaciji.
Kada započne sesija punjenja, mi preuzimamo zadatak da vaše vozilo bude spremno za polazak.
Sesiju punjenja možete zaustaviti putem mobilne aplikacije, RFID kartice ili onlajn panela za jednokratno plaćanje. Upotrebite istu opciju koja je korišćena za početak sesije.
Naučno-tehnološki park
Veljka Dugoševića 54
11000 Belgrade, Serbia